ติดต่อเรา:

ติดต่อเรา:

เรียนต่อ Marketing and Consumer Psychology กับ University of Sussex

สำหรับวันนี้ พี่ๆ IEC Abroad ขอมาแนะนำหลักสูตรการตลาดน่าสนใจ อย่าง MSc Marketing and Consumer Psychology จาก University of Sussex ให้กับน้องๆที่กำลังสนใจเรียนต่อในด้านนี้กันค่ะ ว่าแต่ว่าหลักสูตรนี้จะได้เรียนเกี่ยวกับอะไร และ น่าสนใจอย่างไร ที่นี่มีคำตอบค่ะ

  • ได้รับการจัดอันดับที่ 1 ใน UK สำหรับ annual research income ในปี 2020/21 (Chartered Association of Business Schools)
  • ได้รับการจัดอันดับที่ 8 ใน UK  ทางด้าน Psychology (Shanghai 2022 Global Ranking of Academic Subjects)
  • Top 15 ใน UK ด้าน Business และ Economics (The Times Higher Education World University Rankings by Subject 2023)
  • University of Sussex Business School ได้รับการรับรองโดย  EQUIS และ AMBA
  • น้องๆจะได้เรียนรู้ ทฤษฎี, คอนเซปต์, tools และ โมเดลต่างๆ ที่ใช้ใน marketing practice และเข้าใจเหตุผลในการเลือกซื้อของลูกค้า
  • ปรับใช้ consumer psychology กับ consumer behaviour
  • ใช้การคิดวิเคราะห์ในการเลือกซื้อสำหรับลูกค้า
  • น้องๆจะได้รับโอกาสในการเรียนรู้ทั้งจาก the School of Psychology และ the University of Sussex Business School

Core modules

Autumn teaching
  • Buyer Behaviour
  • Classic and Contemporary Social Psychology
  • Marketing Ethics and Society
  • Research Skills in Psychology
Spring teaching
  • Advanced Marketing Analytics
  • Advanced Research Skills in Psychology
  • Applying Psychology in Business and Policy Contexts
  • Contemporary Consumer Research Applications

Options

Spring teaching
  • Digital Marketing
  • Management of Negotiation
  • Strategic Brand Management
Spring and summer teaching
  • Empirical Project in Consumer Psychology
  • Empirical Project in Marketing and Consumer Psychology

CAREERS

marketing research and customer/client insights

  • complex services in, for example, health, education and finance
  • specialist insight and consulting companies
  • international businesses

marketing, media and advertising

  • executive marketing/sales in a broad range of sectors
  • specialist media and advertising companies

branding, products and merchandising

  • research, design and innovation
  • specialist areas such as merchandising

management, HR, client/account management

  • showcase application of skills and knowledge to areas outside of marketing
  • business development and account directorship
  • project management
  • specialist areas such as loyalty marketing and CRM

entrepreneurship

  • establishing own business
  • working as a freelancer.

https://www.sussex.ac.uk/study/masters/courses/marketing-and-consumer-psychology-msc

บทความอื่นๆ

Scroll to Top